Fakty i mity o wirtualnych biurach - musisz to wiedzieć!

Coraz częściej działalności - również jednoosobowe - rezygnują z tzw. stałej siedziby. To nowoczesne podejście do prowadzonego biznesu jest efektem coraz śmielszego poszukiwania tańszych rozwiązań, które obniżają tzw. próg wejścia. Pojawiające się na polskim rynku wirtualne biura stwarzają ogrom ciekawych możliwości - co ważne – są one zgodne z obowiązującymi przepisami, które nakładają na każdego przedsiębiorcę m.in. posiadanie zarejestrowanego adresu podmiotu. 

Nowa perspektywa postawiła nowe pytania, a co za tym idzie - przyczynia się do powstawania mitów, które nierzadko wprowadzają w błąd przyszłych przedsiębiorców. Spójrzmy na te najpopularniejsze i obalmy je – raz, na zawsze!

Mit 1: Biuro wirtualne oferuje wyłącznie wirtualny adres

Mit ten niezwykle spłyca i upraszcza intencję powstawania wirtualnych biur. Oczywistą, największą zaletą jest otrzymanie adresu do rejestracji i korespondencji, ale wbrew utartym przekonaniom – nie jest to jedyna, otrzymywana wartość. Zakładając e-adres zyskasz m.in.:

  • możliwość zarejestrowania firmy również poza swoim miejscem zamieszkania, 
  • sprawną obsługę korespondencji,
  • mniejsze koszty związane z prowadzeniem działalności i opłatami za media, 
  • swobodę - możesz zarządzać e-biznesem z niemalże każdej części świata,
  • atrakcyjny i prestiżowy adres, dzięki któremu wyróżnisz się na tle konkurencji i podkreślisz swoją pozycję na rynku, 
  • mniejsze opłaty związane w lokalem, które możesz wliczyć w koszty. 

Oznacza to między innymi, że jeśli zarejestrujesz firmę pod danym adresem, będziesz mógł przekierować na niego listy i przesyłki, które związane są z prowadzoną działalnością.  Ponadto, niektóre e-biznesy korzystają także z innych funkcji, np. przekierowywania połączeń telefonicznych od swoich klientów i współpracowników. 

Mit 2: Założenie wirtualnego biura dużo kosztuje

Mit ten jest wyjątkowo zaskakujący, biorąc pod uwagę, że intencją wirtualnych biur jest m.in. ograniczyć Twoje wydatki, a tym samym - zoptymalizować ponoszone koszty.

Biorąc pod uwagę rosnące ceny i zmieniające się przepisy, które nierzadko utrudniają funkcjonowanie przedsiębiorstw - perspektywa wirtualnych biur wygląda zachęcająco i obiecująco. W ogólnym rozrachunku okazuje się bowiem, że koszty wirtualnego biura - nawet tak dużym mieście jak np. Wrocław - są dużo niższe niż koszty związane z “klasyczną” formą prowadzenia działalności. Oczywiście łączna wycena to wypadkowa m.in. docelowej lokalizacji (wielkości miasta) i obszerności wykupionej usługi.

Mit 3: To tylko atrakcyjne miejsce na wizytówce

Nie! Wirtualny adres to nie tylko atrakcyjna (pod kątem wizerunkowym) lokalizacja, ale także… profesjonalne miejsce do spotkań biznesowych. Atrakcyjny adres na mapach Google pozwala na odbywanie spotkań z kontrahentami i klientami - zwłaszcza, jeśli adres znajduje się w dogodnym miejscu, np. w centrum miasta. Ponadto, biuro wirtualne Wrocław oferuje wynajem sal konferencyjnych, które umożliwiają przeprowadzenie niezbędnych spotkań biznesowych, szkoleń lub prezentacji. Ich wysoki standard i prestiżowa lokalizacja z pewnością podkreślają profesjonalizm Twojego przedsiębiorstwa. Sprawdź ofertę na dc.biz.pl i rozwijaj swój biznes razem z Dolnośląskim Centrum Biznesu.