Dolnośląskie Koleje z nowymi pociągami Rolls-Royce co to oznacza dla podróżnych?

Dolnośląskie Koleje z nowym taborowym nabytkiem. Co to oznacza dla podróżnych?
- Nowe pociągi w Ząbkowicach Śląskich. Jakie zmiany czekają pasażerów?
- Ekologiczne innowacje na torach Dolnego Śląska
Nowe pociągi w Ząbkowicach Śląskich. Jakie zmiany czekają pasażerów?
Koleje Dolnośląskie, korzystając z funduszy unijnych, wzbogacają swój park taborowy o nowoczesne pociągi spalinowe. Po zakończeniu dostaw, flota przewoźnika osiągnie imponującą liczbę 108 pojazdów. To znaczący krok w kierunku poprawy jakości transportu kolejowego w regionie.
Zakup nowych składów jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, ponieważ wiele linii kolejowych w województwie dolnośląskim nie jest jeszcze zelektryfikowanych. Jak zaznacza Paweł Gancarz, Marszałek Dolnego Śląska: Elektryfikacja linii kolejowych to zadanie rządu i mam nadzieję, że środki z KPO pozwolą PKP PLK dokonać niezbędnych inwestycji w tym zakresie w naszym regionie.
Ekologiczne innowacje na torach Dolnego Śląska
Nowe pociągi, które zostaną wyprodukowane przez bydgoską firmę Pesa, będą wyposażone w silniki ekodiesel od Rolls-Royce. Dzięki temu ich emisja CO2 będzie niemal o 90% niższa niż w przypadku tradycyjnych pociągów spalinowych. Każdy z nowych składów pomieści 115 pasażerów i osiągnie prędkość do 120 km/h. Koszt jednego pociągu wynosi 29,24 mln zł netto.
Damian Stawikowski, Prezes Kolei Dolnośląskich, podkreśla: Przed nami duże wyzwanie, jakie postawili nam sami Dolnoślązacy, którzy pokochali kolej. Warto dodać, że finansowanie zakupu zostało zabezpieczone dzięki kredytowi uzyskanemu w PKO Banku Polskim.
Nowe składy mają trafić na dolnośląskie tory najpóźniej do czerwca 2027 roku. Na początek przewidziano 10 pociągów, ale istnieje możliwość zakupu kolejnych 20. Zarząd Kolei Dolnośląskich już teraz poszukuje źródeł finansowania dla tego przedsięwzięcia.
Jak informuje Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu Pesa Bydgoszcz: Po latach przystępujemy do produkcji pierwszych biało-żółtych pociągów ekodiesel Pesa 231M. Czeska strona już korzysta z podobnych pojazdów, co pokazuje rosnącą popularność innowacyjnych rozwiązań w transporcie kolejowym.
Autor: krystian