Remont ponad 130-letnich mostów kolejowych przyspieszy podróż między Sędzisławem a Marciszowem

2 min czytania
Remont ponad 130-letnich mostów kolejowych przyspieszy podróż między Sędzisławem a Marciszowem

W sercu Kotliny Marciszowskiej trwa imponująca modernizacja zabytkowych mostów kolejowych, które od ponad wieku łączą Sędzisław z Marciszowem. Dzięki temu pociągi na trasie Wrocław Karkonosze będą mogły rozwijać znacznie większe prędkości, co poprawi komfort i czas podróży pasażerów.

  • Nowoczesne zmiany na historycznych mostach w Kotlinie Marciszowskiej
  • Wałbrzych z nowymi wiaduktami i lepszą siecią trakcyjną

Nowoczesne zmiany na historycznych mostach w Kotlinie Marciszowskiej

Prace remontowe na dwóch mostach kolejowych, mających ponad 130 lat, są już na zaawansowanym etapie. Te wyjątkowe konstrukcje nad pętlą rzeki Bóbr, położone między Sędzisławem a Marciszowem, przechodzą gruntowną metamorfozę. Inżynierowie podnieśli konstrukcję mostów, aby wymienić zużyte łożyska oraz wzmocnić całą strukturę. Remont obejmuje również renowację kamiennych filarów i przyczółków, które stanowią fundament tych zabytkowych przepraw.

Po zakończeniu prac mosty zostaną przystosowane do ruchu pociągów z prędkością do 120 km/h, co znacząco usprawni komunikację kolejową w regionie. To ważny krok w kierunku unowocześnienia infrastruktury kolejowej bez utraty historycznego charakteru obiektów.

Wałbrzych z nowymi wiaduktami i lepszą siecią trakcyjną

Równolegle do remontu mostów w Kotlinie Marciszowskiej, PKP Polskie Linie Kolejowe realizują plany odnowienia czterech wiaduktów kolejowych w Wałbrzychu. Modernizacja obejmie obiekty przy ulicach Gdyńskiej, Moniuszki, 1-go Maja oraz przy stacji Wałbrzych Fabryczny. Dzięki temu mieszkańcy mogą spodziewać się nie tylko bezpieczniejszych przejazdów, ale także estetycznej poprawy miejskiego krajobrazu.

Dodatkowo trwają prace nad wymianą sieci trakcyjnej na odcinku o długości około 11 kilometrów między Sędzisławem a Marciszowem oraz na trasie pomiędzy stacjami Wałbrzych Miasto i Wałbrzych Fabryczny. To inwestycja, która zwiększy niezawodność i efektywność ruchu kolejowego w tej części Dolnego Śląska.

Opierając się na: Urząd Miasta we Wrocławiu

Autor: krystian